28 Ocak 2013 Pazartesi

Demolition Lovers

Sevgili arkadaşım bir yazı yazdı

Words Are Meaningless 

diye ve ben kendimi cevap vermekten alıkoyamadım. Ama bir yorum için çok uzun oldu, bende kopyalayıp burda yazayım bari. Hem okuyup okumadığını anlarız değil mi :D


Hayır anlamıyorsuun.. Sözsüz olupta güzel olabilen şarkılar var, elbette var. Hatta milyonlarca var. O şarkılar zaten çok özel.
Ben hiçbir zaman sözleri güzel değilse şarkı kötüdür demedim ki.Zaten sözleri kötü olan şarkı yoktur Mira, eğer o sözler bana bir anlam ifade ediyorsa güzeldir. Görecelidir ve bana göre değişir. Güzel şarkı sözü de yoktur aynı zamanda, benim için çok anlam ifade eden, içimi okuyan sözler senin de anlam ifade edecek diye birşey yoktur çünkü.
Çok yaşadığımız bir sahne var hatta, en yakın örnek. Ben bir şarkıyı dinletirken sana heyecanla "baksana şurda ne diyoor" diyerek çeviririm orayı, içim içime sığmaz zıplarım falan. Biliyorsun o hallerimi, sevincimin dışarı fışkırdığı anları. Şarkıların içime sığmayışını. Keşke sende benim verdiğim tepkiyi versen o sözlere ama vermezsin çünkü o sözler seni ifade etmez. O sözler benim için özel, benim için anlamlı işte. Benim için güzel sözleri var, senin için yok.
Şöyle birşey de var; bir şarkıyı önce dinliyorsun, müziğini beğenerek dinliyorsun. İlk aşama müzik. Aynı senin dediğin gibi. Sonra sözlerine bakıyorsun, sözleri senin için anlamlıysa o şarkıyı çok seviyorsun ÇOK ÇOK seviyorsun çünkü "o müzikte" sözlere eşlik ederken sana dünyaları veriyor şarkı, söyleyemediğin sözleri sana en güzel müzikte söyletiyor, senin kuramadığın cümleleri anlatıyor direk şarkının sözleriyle. Ve eğer şarkının sözleri kötüyse de, yine seviyorsun şarkının müziğini, yine dinliyorsun. Çünkü bu sefer müzikle anlatıyor, anlatamadıklarını. Bu çok zor birşey zaten, müziğin senin içini okuması. Senin kalbini hızlandırması, sana bir sürü duygu tattırması. Bu yüzden sadece müziği de dünyalara bedel şarkılar var zaten. Müzik senin ağzından dökülmeyen, kapalı kalmış sözleri fısıldıyor sana. Hatta sana ifade ettiği anlamları düşünerek sözlerine eşlik ediyorsun, o anlamı sana müzik eninde sonunda çıkarıyor sözlerden.
Mesela James Blunt diye bir adam var, bilirsin. Sözlerini pek beğendiğim söylenemez. Bazı şarkılarını, basit buluyorum en yakın tabirle. Belki anlam ifade edenler vardır bilemem, ben sevmiyorum. Seven büyük kitlelerde de başta sözlerine sevmeyenler olduğuna inanıyorum. Ama neden dinliyor o insanlar en başta ? Müzik güzel, adamın sesi güzel denebilir. Ama müzik çok güzel. Sonra sözlerini de dinliyorsun, müzikle anlamlı geliyor en anlamsız sözler bile, işte bu yüzden. (Şu yazdığımı, yazarken dinleyeyim bari diyerek açtığım şarkı da bile yaşadım ya, ne diyim..)
Yani muzik cok onemli, zaten onun guzel olmasi yetiyor. Ama sozlerine de bakiliyor ki, sarki mukemmel olsun. Thats all i say.

Sonlara doğru, aynı şeylerden mi bahsettin, sen de bunu mu kastediyorsun bilmiyorum. Öyle işte. Umarım anlamışsındır beni.

Bu şarkıyı seveceğim ilk 2 saniyesinden belliydi. Duyuyor musunuz onun sesini ?
Gözlerimi dolduran derin sesini ?

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Müzik anlamlı gelse bile aşkım, normal olan ve anlamlandırılabilen ve sırf bu yüzden bence basit olan şeylere göre öyle anlamlandırılamayacak ve öyle sanki bu dünyaya değil de başka bir yerlere, ve yine de olmamız gereken ve huzurun kaynağı olan bir yere ait gibi ki.. Bana biri bir şey anlattığında veya bir problemi çözdüğümde tam anlamıyla anlıyorum. Ve bitiyor , oysa bazı şeyler anlaşılacak kadar basit ve buraya ait değil , bence. Eğer o şarkıda anlayabileceğimiz ve beğeneceğimiz türden sözler varsa, müziğe ayıp olmaz mı sanki? Çünkü müziği hiçbir şeye benzetemiyorum. Keşke saçma sapan şeyler, sesler çıkarılarak eşlik edilse müziğe, daha gizemli durur. Hatta bazı büyü sözcükleri vs filmlerde gördüğümüz, anlamazsın ama büyüdür sonuçta ve alttan duyulan fona daha fazla yakışan bir şey olamaz. Bu aslında mim gibi oldu di mi? cevabımı yine bi yazı olarak filan :P şaka:) seni seviyorummm, bana dinlettiğin şarkıların sözlerini de :) (çevirilen kadarlarıyla tabii) :D

in flames dedi ki...

Bebegim soyleyecegim tek birsey var cunku kendi soylediklerinle celisiyor. All the world'un sozleri icinde gecerli mi bunlar? Sadece bir ornek. Benim icin mercurynin sozleriyle ya da? Bende seni ve sana verdigim herseye deger verip inceleyip sevmeni seviyoruum kus kiz <3